Målgruppe
Virksomheder, organisationer og institutioner, der har behov for at tilpasse organisationen eller dele af denne i et strategisk perspektiv – og som har ønske om at skabe reel forandring på et etisk grundlag.
Mål
At skabe fremadrettede og bæredygtige, organisatoriske og ledelsesmæssige forandringer, som tilgodeser såvel forretningsmæssige som menneskelige og etiske hensyn.
Beskrivelse
At drive virksomhed fordrer effektivitet. At drive virksomhed på et bæredygtigt grundlag fordrer effektivitet i tæt sammenhæng med menneskelige værdier, kompetencer og kvaliteter. Fremtidens største ledelsesmæssige og organisatoriske udfordring bliver at balancere det forretningsmæssige og det menneskelige og at gøre dette så kreativt, at resultatet bliver både konkurrencedygtigt og etisk.
En organisation er i sig selv instrumentel og en struktur omkring løsningen af en fælles opgave. Med bevægelser i omgivelserne og markedet, i organisationens interne kompetencer eller med udvikling af ny vision og strategi for virksomheden kan det være nødvendigt sideløbende at udvikle organisationen.
Organisationsudvikling vil således ofte være en organisk proces, som forløber parallelt med en igangsat, programmeret forandring. Er der uoverensstemmelse mellem disse to processer, kan det have store økonomiske og organisatoriske konsekvenser. Skabes der derimod bevidst en synergi mellem disse, kan de understøtte og accelerere hinanden.